Yanlış Beslenme Depresyon Nedeni!

Yanlış Beslenme Depresyon Nedeni!

10 yıl süren araştırmalar sonucunda sağlıksız beslenmenin depresyona neden olabildiği, depresyonu tetiklediği belirlendi.
Araştırma sonuçlarına göre, 10 yaşından sonra genellikle işlenmiş, yüksel yağ içeren gıdalarla beslenen 20 be 93 yaşları arasındaki kadınlarda duygu durumu bozukluklarının çok daha fazla görüldüğüne dikkat çekildi.
Çalışmayı hazırlayan ekipte yer alan Dr. Felice Jacka, “Mucize bir diyat yok” demekle birlikte, meyve, sebze tam tahıllı gıdalar, az yağlı süt ürünlerini ve yağsız et ağırlıklı beslenmenin ve işlenmiş, şekerli gıdaları bazen yemenin ruh ve fizik sağlığına iyi geldiğini belirtti.
10 yıl boyunca 1046 denek kadın üzerinde diyet uygularak ve psikiyatrik testler yapılarak yütütülen araştırmada, sağlıklı beslenen deneklerde duygu durumu bozukluğu görülmediği tesbit edildi.
Amerikan Psikiyatri dergisinde yayımlanan araştırma, Batı tarzı beslenmede sıklıkla tüketiken hamburger, beyaz ekmek, pizza, cips gibi fast-food ürünlerinin depresif bozukluklara neden olma olasığını %50 arttırdığını ortaya koydu.
Sağlıklı beslenen kadınların depresyona girme olasılığının ise sağlıksız beslenenlere göre %30 daha az olduğu bildiriliyor.
Devamını oku

Sağlık ve Tıp